Így élj át otthon igazi wellness élményeket | #otthonwellness

Otthon is van mivel megjutalmaznod magad, a mögötted lévő stresszes és fárasztó időszakért. Szimplán azért, mert megérdemled. A fürdők, kényeztető wellness szolgáltatásai mellett, vagy ha mostanában ritkábban jutsz el a kedvenc termálfürdődbe, mutatok most neked három kényeztető praktikát, amit otthoni környezetben is kipróbálhatsz.

A következő 3 wellness elem, nemcsak hogy bizonyított gyógyhatással bír, de kifejezetten jó közérzetet is biztosít, megelőz, regenerál és energiával tölt fel. Még mielőtt megijednél ezektől a nagy szavaktól, megnyugtatlak, puszta fizikai tételbizonyítások következnek. Nézzük!

Sóterápia otthon

A szmog, a szennyezett levegő, az egyre terjedő asztmás betegségek miatt egyre nagyobb kedvvel fordulunk az alternatív gyógymódok, így a sóterápia felé is, mind már kialakult panaszainkkal, mind megelőzés céljából.

Sóterápia

Már a 19. században észrevették lengyel sóbányászok, hogy a bányában dolgozók sokkal kisebb arányban kapnak el légúti megbetegedéseket, mint a felszíni kollégáik. El is kezdték gyógyításra használni a már kiaknázott termeket, melyekben hatékonyan gyógyították a kor tüdőt érintő betegségeit. Ez volt az első föld alatti kezelő centrum Wieliczkában. A II. világháború alatt a bombázás elől a sóbányába menekülők tapasztalataira alapozva újabb szanatóriumokat építettek szerte Európában.

A száraz sóterápia lényege, hogy a sóbarlangokéval egyező klímát hozzanak létre. A mikron nagyságú sószemcsék, melyek jellemzően negatív töltéssel rendelkeznek belégzés útján a tüdőbe kerülve, hozzátapadnak a hörgőkben, légutakban található szennyeződésekhez, mikroorganizmusokhoz. Kiszárítva, dehidratálva pusztítva el azokat, melyek később köhögéssel, vagy a véráramba kerülve távoznak a szervezetből.

Otthoni környezetben is létrehozhatunk a sóbarlangéhoz hasonló klímát, sótéglával, lámpákkal, de viszonylag nagy erőfeszítéssel és befektetéssel tudjuk csak hatékonyan használni. Amit egyszerűbben alkalmazhatunk otthon, az a nedves sóterápia.

A nedves sóterápia során a tengeri mikroklímához hasonló légkört hoznak létre, ahol a sót oldott állapotában párologtatva juttatják a levegőbe. Felső légúti megbetegedésekre és egyes bőrbetegségekre ajánlott. A vízrészecskékhez tapadt só lerakódik a felső légutakban, kisebb részben jutva el a tüdő alsó részeibe is.

Otthoni használatban nagyon kis befektetéssel érhetünk el gyors eredményeket. Egyszerűen készíts 1:3 arányban sóoldatot, lehetőség szerint himalájai, vagy parajdi sóból. Ezek többféle nyomelemet is tartalmaznak. Az oldatból tölts egy keveset a párologtatóba és élvezd ki jótékony hatását, de alváshoz bekészíthetsz egy tálba is, tedd a radiátor közelébe, hatékonyan segíti a nyugodt éjszakákat.

Váltófürdő vagy váltózuhany

Otthoni használatban hasonló mechanizmussal használható a váltófürdő és a váltózuhany. A hideg hatására az erek összehúzódnak, melegre kitágulnak. Ezt a folyamatot használjuk ki a vénák tornáztatására, regenerálására fürdés közben vagy akár szimplán a zuhany alatt.

A meleg locsolás normál fürdővízzel, 30-38 fokon történik, ezzel kezd, legalább 30 másodpercig mindkét lábszárra alulról felfelé a térd vonaláig locsold a meleg vizet.

Majd jöhet a hideg víz, állítsd a hőmérsékletet érezhetően hidegre, nagyjából a 10-18 fokos víz az optimális, arra figyelj, hogy a zuhanyfej ne masszírozó funkcióra legyen állítva, inkább a kezeden átfolyatva segítsd a vizet finoman a bőrödre! A jobb lábfejtől kezd felfelé, majd a bal lábfejtől hasonlóan felfelé csurgasd a hideg vizet körülbelül 10-15 másodpercig egészen a térded vonaláig, vagy ameddig bírod. Ezek után jöhet újra a meleg! 2-3 kört csinálj meg, az utolsó etapban a hideg vizes résszel hagyd abba, majd dörzsöld át a lábaidat száraz törölközővel!  

Minden nap egyszer alkalmazd, csak pár perc naponta és hamarosan sokkal frissebbnek és energikusabbnak fogod érezni magad tőle!

Önmasszázs a japán DO IN 

A japán DO IN az akupunktúrás pontokat felhasználva nyújt kiváló lehetőséget a hatékony önmasszázsra, hiszen nem mindig van lehetőségünk masszőrhöz menni, vagy valakivel átgyúratni fájó tagjainkat. Japánul a „DO” utat, az “IN” energiát jelent, jól mutatja ez a gyógymód célját, mely a testben áramló energiák szabad útjait igyekszik lehetővé tenni, gócokat, elzáródásokat feloldani az évezredes, bevált technikák segítségével.

Ha fáj a fejünk, vagy egy-egy fáradt, betokosodott izmunk jelez az agyunknak probléma fennállásáról, azonnal odakapunk és ösztönösen a kezünkkel masszírozni, nyomkodni kezdjük, még mielőtt átgondolnánk bármely problémamegoldási lehetőséget. Ezek teljesen ösztönös cselekedetek, melyek azt jelentik, hogy a tapasztalat szerint működnek, pihentetnek, megnyugtatnak, enyhítik a fájdalmat.

A DO IN technikák nem csak ösztönösen, de tudatosan is végezhetők. Könnyedén elsajátíthatók és gyors eredményeket hoznak a stresszkezelésben, közérzetünk javításában is. Gyakorlása során energia pontokat stimulálunk.

Mutatok most neked 8 DO IN technikát, amit érdemes kipróbálnod! Amire mindig figyelj, hogy keress egy kényelmes, nyugalmi pozíciót. Evés után közvetlenül a has környékét ne masszírozd és ha nem muszáj mást sem! Nézzük:

  • a hüvelykujj hajlatában lévő pontot egy ujjal masszírozd 2 percig mindkét kezeden, ez a technika kiválóan alkalmas az emésztési problémák kezelésére!
  • a kézfejed felső részén a csuklód vonalától mérj ki a könyököd irányába 3 egymás mellé helyezett ujjal távolságot és a két csont között finoman egy ujjal, körkörös mozgással masszírozd! Így csökkentheted a puffadást.
  • könyökhajlat pontját masszírozva csökkentheted a gyulladást.
  • kezedet csípőre helyezve hátul könnyedén kitapinthatod a hüvelykujjaddal a medencecsont végződéseket, melyet masszírozva erősítheted az immunrendszert, javíthatod a belső szerveid vérellátását.
  • lábunk belső részén a bokacsont fölött 4 ujjnyira, a függőleges középvonalon lévő pont stimulálása segíti a lép, a vese, a máj működését és oldja az emésztési görcsöket.
  • nagylábujjunk melletti hajlattól a bokánk felé 3-4 cm-re találjuk meg azt a pontot, ami az alsó has problémáiból fakadó gyulladásokat csökkentheti.
  • a két szemed vonalától nagyjából 3 ujjnyira felfelé található a harmadik szem pontja, melyet stimulálva csökkentheted a szemfáradtságot és energetizálhatod magad.
  • a szád sarkait és az orrodat összekötő mélyedésekben 2-2 ujjnyira a szád vonala fölött található pontokat finoman masszírozva oldhatod a feszültséget és a stresszt.  

Lapozz bele a legújabb Wellazine magazinba!

Egy magazin azoknak, akik szeretik a lazító gondolatokat, akik az olvasást és a fürdőzést rituáléként űzik és akiknek a pihenés maga a színtiszta művészet. Wellazine, a lazítás eleganciája – őszi lapszámunkban többek között saját magunkkal és a fürdővilág legendáival foglalkozunk.

Wellazine magazin 2020 ŐSZ

És szerintem ezek is tetszeni fognak:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.