Japán vízkúra csodálatos ereje – inni tudni kell

Japán vízkúra

Hosszabb hasfájós időszak kapcsán kísérleteztem természetes gyógymódokkal, természetesen az orvosi instrukciók mellett; ekkor hallottam először egy nagyon érdekes keleti praktikáról, a japán vízkúráról. Mivel mindig is nagy „ivó” voltam, testhezállónak éreztem ezt a kezelést. Nos, a hasfájás rég elmúlt, de a reggeli vízivás japán módra maradt. Kíváncsi vagy rá miért ragaszkodom hozzá? Gyere, járjunk utána együtt!

A japán vízkúra lényege, hogy a reggeli éhgyomor állapotában egy komolyabb vízmennyiséggel lássa el a szervezetet, mely “kipucolja” az emésztő szerveket és a vesét. Értsd, a kis bélbolyhaid tisztábban, felkészültebben várják a majd később felszívódni érkező szilárd ételt. Elősegíti a tápanyagok könnyebb beépülését, fogyaszt, méregtelenít és erősíti az immunrendszert. A víz feltölti a sejteket, ízületeket, bőrünk feszes és sugárzó lesz.

Miért jó a japán vízkúra ennyi mindenre?

Nyilván elsőre furcsának tűnhet a reggeli vízfogyasztás szokása ekkora mennyiségben, a kapott reakciók is bizonyítják, mennyire különbözőek is a vízfogyasztási szokásaink. Van, aki alig iszik, van, aki vedel, és hogy mit, az megint egy új fejezetet igényelne. Ami biztos, hogy a szervezetünk 50-70%-a víz (életkortól, nemtől függően), a testünk működési sémája is a folyadékok keveredéséből és szétválasztódásából áll. Abban mindenképpen kiegyezhetünk, hogy folyadékbevitel fontos szerepet játszik az egészségmegőrzésben.

Hogyan kezdjünk hozzá a kúrához?

Az előírás szerint felkelés után éhgyomorra meg kell innunk nagyjából 8-12 dl vizet. Utána lehet csak fogat mosni, és 45 – 60 percig nem szabad enni sem. A kúrához legjobb, ha tisztított csapvizet alkalmazunk, a nagyon klóros víztől és a palackos ásványvíztől tartózkodjunk! A mennyiség természetesen emberfüggő. De ha már 6 dl-t sikerül letuszkolni a torkunkon elsőre, elégedettek lehetünk. Majd fokozatosan, napról napra emeljük az adagot.

Először kicsit nehéz, de később sokkal könnyebb lesz …

Az első napokban a 3 dl-es poharam már a harmadik körben megremegett a kezemben és nagyon nehezen, csak kortyolva ment le az utolsó kortyig. Utána kissé kellemetlen telt érzés fogott el, kvázi lötyögött a gyomrom, de ez pár nap alatt elmúlt. Érdekes tapasztalat még, hogy azt gondolhatnánk, hogy a vizelet ürítés is egyenes arányban van a bevitellel, de én ezt nem tapasztaltam, legalábbis gyakoriságban számottevő emelkedés nem volt. Ami fontos még, hogy a kúrát nap közben is érdemes megismételni, de ezt is csak úgy lehet, hogy előtte, illetve utána egy órával sem szabad enni semmit.

Japánban nem csak a fürdőkultúra erős, de a vízkúrának is kultusza van. Figyelemre méltó eredményeket érnek el ezzel a technikával, még a krónikus, akár a rákos megbetegedések területén is. Mellékhatása nincs, az össz. folyadékbevitelre természetesen érdemes odafigyelni, hiszen még a vizet sem szabad túladagolni. Több fogyókúrás fórumon is előkerül időről, időre a japán vízkúra, és biztosan lehet vele fogyni is, de alapvetően az egészségmegőrzés műfajában hatékony.

A kúra hossza függ a céljától, az ajánlás szerint:

  • vérnyomás csökkentésre 60-90 nap
  • gyomorpanaszok esetén: 60 nap
  • cukorbetegségre: 180 nap
  • székrekedés: 10 nap
  • ízületi panaszok, porcproblémák esetén fokozatos adagolással: 60 nap

Kicsit furcsán hangzik ez, hiszen általában addig használ egy gyógymódot az ember amíg a tünetek el nem múlnak és még utána is egy jó ideig, hogy ne jöjjenek vissza. (tiszta sor) Én nagyjából másfél éve alkalmazom, kisebb, nagyobb szünetekkel, mert pihentetni mindent kell. A változatosság egy jó szempont ha, egészségmegőrzésben gondolkodunk. De a tapasztalatom csak pozitív, ezért is maradt a napi rutinom része.

Még egy tipp:

Hogy egy kis termálvizet löttyintve mindennapjaidra, pár izgalmas és lazító, virtuális utazással kibírd a következő fürdős élményig: kövesd Facebook oldalunkat!

És még egy tipp, szerintem ezek is tetszeni fognak: