Japán vízkúra csodálatos ereje, inni tudni kell

Japán vízkúra

Még tavaly egy hosszabb hasfájós időszak kapcsán kísérleteztem természetes gyógymódokkal, természetesen az orvosi instrukciók mellett; ekkor hallottam először a japán vízkúráról. Mivel mindig is nagy „ivó” voltam, testhezállónak éreztem ezt a kezelést. Mit veszíthetek, gondoltam kipróbálom. Nos, a hasfájás rég elmúlt, de a reggeli vízivás maradt. Kíváncsi vagy rá miért ragaszkodom hozzá? Járjunk utána együtt!

A japán vízkúra lényege, hogy a reggeli éhgyomor állapotában egy komolyabb vízmennyiséggel lássa el a szervezetet, mely kipucolja az emésztő szerveket és a vesét. Értsd, a kis bélbolyhaid tisztábban, felkészültebben várják a majd később érkező szilárd ételt. Elősegíti, hogy a tápanyagok könnyebben szívódjanak fel, fogyaszt, méregtelenít és erősíti az immunrendszert. A víz feltölti a sejteket, ízületeket, bőrünk feszes és sugárzó lesz.

Sokan sokféle arcot vágnak, ha reggeli furcsa szokásomról mesélek, ekkor mindig rácsodálkozom, mennyire különbözőek a vízfogyasztási szokásaink. Van, aki alig iszik, van, aki vedel, és hogy mit, az megint egy új fejezetet igényelne. Ami biztos, hogy a szervezetünk 50-70%-a víz (életkortól, nemtől függően), a testünk működési sémája is bizonyos folyadékok keveredéséből és szétválasztódásából áll. Abban kiegyezhetünk, hogy folyadékbevitel fontos szerepet játszik az egészségmegőrzésben.

Az előírás szerint felkelés után éhgyomorra meg kell innunk nagyjából 8-12 dl vizet. Utána lehet fogat mosni, és 45 – 60 percig nem szabad enni semmit. A kúrához legjobb, ha tisztított csapvizet alkalmazunk, a nagyon klóros víztől és a palackos ásványvíztől tartózkodjunk. A mennyiség természetesen emberfüggő. Szerintem, ha már 6 dl-t sikerül letuszkolni a torkunkon elsőre, majd fokozatosan emelve az adagot szintén jó eredményeket érhetünk el. Az első napokban a 3 dl-es poharam már a harmadik körben megremegett azért a kezemben és nagyon nehezen, csak kortyolva ment le mind. Utána kissé kellemetlen telt érzés fogott el, kvázi lötyögött a gyomrom, de ez pár nap alatt elmúlt. Érdekes tapasztalat még, hogy azt gondolhatnánk, hogy a vizelet ürítés is egyenes arányban van a bevitellel, de én ezt nem tapasztaltam, legalábbis gyakoriságban számottevő emelkedés nem volt. Ami fontos még, hogy a kúrát nap közben is érdemes megismételni, de ezt is csak úgy lehet, hogy előtte, illetve utána egy órával sem szabad enni semmit.

Japánban nem csak a fürdőkultúra erős, de a vízkúrának kultusza van, figyelemre méltó eredményeket érnek el ezzel a technikával, még a krónikus, akár a rákos megbetegedések területén is. Mellékhatása nincs, az össz. folyadékbevitelre természetesen érdemes odafigyelni, hiszen még a vizet sem szabad túladagolni. Több fogyókúrás fórumon is előkerül időről, időre a japán vízkúra, és biztosan lehet vele fogyni is, de alapvetően az egészségmegőrzés műfajában hatékony.

A kúra hossza függ a céljától, az ajánlás szerint:

  • vérnyomás csökkentésre 60-90 nap
  • gyomorpanaszok esetén: 60 nap
  • cukorbetegségre: 180 nap
  • székrekedés: 10 nap
  • ízületi panaszok, porcproblémák esetén fokozatos adagolással: 60 nap

Kicsit furcsán hangzik ez, hiszen általában addig használ egy gyógymódot az ember amíg a tünetek el nem múlnak és még utána is egy jó ideig, hogy ne jöjjenek vissza. (tiszta sor) Én nagyjából másfél éve alkalmazom, kisebb, nagyobb szünetekkel, mert pihentetni mindent kell. A változatosság egy jó szempont ha, egészségmegőrzésben gondolkodunk. De a tapasztalatom csak pozitív, ezért is maradt a napi rutinom része.

És még egy tipp, szerintem ezek is tetszeni fognak: