Jégszauna

Nézzük mit is jelent, mire való a jégszauna.

Jégszauna

jégszauna -120 és -170°C közötti hőmérsékleten zajló 1-3 perces kezelés, mely jótékony hatásai révén segíti az anyagcsere folyamatokat, a bőr rugalmasságát és a regenerációt.

Az elsőre talán hihetetlennek és veszélyesnek tűnő mutatvány, népszerűségét elsősorban a versenysportból meríti. Híres focisták, mint például Cristiano Ronaldo, vagy vízilabdázók, olimpikonok, és például a veszprémi kézilabda csapat is rendszeresen használja a meccsek utáni gyors regenerációhoz a jégszaunát.

Na de mi is ez?

A rövid idejű fagyasztás hatására szervezetünk öngyógyító folyamatai indulnak el, mellyel a sejtekben egész sor hasznos biológiai folyamat zajlik le. A regenerálódás mellett a sejtek szinte teljesen megújulnak, a kötött izmok ellazulnak. A fáradtság érzés megszűnik.

A vérkeringést javító és gyulladást csökkentő hatása révén a belső szervek, bőr és vázizomzat vérellátottsága javul. Alvászavar, stressz, fáradékonyság esetén is hatékony segítséget nyújt.

Szintén nagyon áldásos hatása még, hogy a hideg hatására szervezetünk elkezd kalóriát égetni, mely hatásfokban vetekszik a spinning edzés által ledobott 500 kalóriával is. Ráadásul ez 1 óra spinning alatt érhető el, míg az egyébként a narancsbőrre is kiváló jégszauna, egy-egy rövid kezelés alatt hozza ezt a mennyiséget.

A sportolók körében népszerű, de nemcsak ők, hanem mi is használhatjuk sérüléseink gyógyítására, teljesítménynövelésre, vagy éppen prevenció céljából. Természetesen nem mindenkinek ajánlott a krioszauna. Szív-, és érrendszeri panaszokkal küzdők, lázas, gyulladásos betegséggel és agyi vérkeringési zavarokkal szintén nem lehet a kezelést igénybe venni.

A jégszaunát csak és kizárólag szakember jelenlétében használjuk. Felemelt fejjel és lassan körbe forogva közben. A kezelések számát tekintve az elején legalább 2 napos pihenőkkel ajánlott, hetente maximum 3-at. Aztán érzékenységtől függően ezt természetesen lehet fokozni. Az öltözékünk legyen előrelátó, zokni és nőknél két részes fürdőruha, férfiaknál a régi típusú alsónadrág vagy fürdőruha ajánlott. Ha a kezelést edzés előtt végezzük, utána egyből elkezdhető a testmozgás, edzés után feltétlenül várjuk meg, míg a testünk hőmérséklet visszaáll a normálisra és az izzadás abbamarad.

És szerintem ezek is tetszeni fognak: