Mikrovakáció – csak jövünk és megyünk, már ez sem a régi

mikrovakáció

Az egyik legnépszerűbb idei turisztikai trend az utazási oldalak szakértői szerint: a mikrovakáció. Azokat az 1-2-3 napos időtöltéseket nevezzük így, melyek célja elsősorban egy rövid kiszakadás a mindennapokból, de talán mégsem nevezhetjük ezeket igazi vakációnak.

Változnak az idők, a szokásaink, ezt az életünk minden szegmensében érezzük, így nem maradhat ki a sorból a nyaralás, a vakáció sem. Mikor, hova, hogyan, kivel, miért? Mind olyan fontos kérdésekké váltak, melyekre az egyre csak felgyorsult életünk biztos válaszokat vár, garantálva a tökéletes élményeket, az igazi lazulást.

A szallas.hu felmérése szerint a magyarok jellemzően nyáron töltik el a rendelkezésre álló szabadságuk java részét, a megkérdezettek 25%-a 15 napnál is többet, 28,6%-a 10-14 napot, 27,8%-a 5-9 napot. Ami viszont elgondolkodtató, hogy a megkérdezettek kétharmada több alkalommal vette ki ezt a mennyiséget, a szabadságok így elaprózódtak.

Már-már sajnáljuk, hogy nem tudunk minden hónapban szabira menni, hogy próbálgassuk a megfelelő variációkat, és sajnos a pénzt sem a színes nyomtatónkból vesszük ki. (jó esetben)

mikrovakáció

De akkor mit tehetünk, hogy valamelyest biztosra menjünk? Ha már ezek a legszebb napjai az évnek…

Manapság erősen informálódunk és kockázatot csökkentünk. De ez teljesen természetes.

Ha utazást tervezünk, előtte hatalmas mennyiségű információt szívunk magunkba a netről és a közösségi médiákból.

A trend pedig azt mutatja, hogy inkább több, kisebb kiruccanást iktatunk be az évben, rosszmájúan: az egyik csak jó lesz és így mindig egy közelgő időpont lebeghet a szemünk előtt, amit várhatunk a dolgos mindennapokban. Na, ez a kockázatcsökkentés, amikor több kisebb tétet teszünk az asztalra.  

Ahhoz viszont, hogy rövidebb idő, a mikrovakáció alatt is sikerüljön megfelelő szinten feltöltődni, meg kellene tanulnunk elmélyülni a dolgokban…

vakáció

Alapvetően az, hogy mennyire tudunk elmélyülten pihenni, nemcsak a vakáció hosszától függ, – bár statisztikák ebben is törvényszerűségeket tárnak fel -, sokkal inkább a „környezetváltozás” okozta stressz mentes időszak van ránk jó hatással. 2-3 nap kell ahhoz, hogy megszokjuk az új környezetet, elmúljon az utazási stressz, otthonosan kezdjünk mozogni a hotelszobában, a szálláson. Ez a kutatások szerint a 8. napig fokozódik, de itt elkezdünk új stressz forrásokat keresni magunknak. (Mi emberek már csak ilyenek vagyunk.)

Az időszak megválasztása éppúgy személyiségfüggő, mint, hogy kivel és hol szeretnénk eltölteni a vakációnk napjait. Mivel különböző személyiségek vagyunk, össze is kell hangolnunk, – még jobb esetben az utazás előtt -, legalább a legfontosabb igényeket, mellyel kizárhatjuk az esetleges konfliktusforrásokat.

De mégis mire elég a mikrovakáció? Ennyi idő alatt alig tud asszimilálódni az ember, nem?

Nos, ha ismered önmagad és társa(i)d személyiségét, egy-két tudatos programmal, praktikával hamar felveheted, felvehetitek a hatékony semmittevés ritmusát. Mindezt úgy, hogy még a spontán ötletek is beleférnek.

Íme 5 praktika, ami segítségedre lehet, ha hamar, gyorsan kell ellazulnod:

  • a befejezetlen ügyeket, amelyek eszedbe juthatnak a vakáció alatt, próbáld meg elintézni még az utazás előtt, ne felejts el távollétet beállítani az email fiókodban
  • a telefont halkítsd le és tedd be a szekrénybe a hotelszobában, minden nap csak egyszer nézz rá
  • vigyél magaddal könyvet, keresztrejtvényt
  • még az első nap vegyél igénybe valamilyen kényeztető wellness kezelést     
  • sétálj nagyokat a környéken, a friss levegőn
wellness pihenés

Megszokhattuk már az életünk során, hogy mindent egyre gyorsabban és gyorsabban kell csinálnunk, mert az idő nagy kincs. De akármennyire is szeretnénk mindent kipróbálni, mindent látni, mindent megtapasztalni az életben, sajnos annál kevesebbet fogunk. Mert igazán nem mélyülünk el semmiben, kvázi mindenen csak átrohanunk. Az egész Wellazine filozófia arra épül, hogy lássuk meg az apró momentumokat, lássunk a dolgok mögé, álljunk meg egy pillanatra, foglalkozzunk kicsit magunkkal is. A kevesebb néha több.

Ha Te is így gondolod, tarts velünk máskor is!

Szerintem ezek is tetszeni fognak: