Karantén wellness #1

Mennyivel könnyebb lenne a wellness után sóvárogni, ha éppen a rohanó életünk örvényétől való félelmünk mondatná velünk azt: bárcsak lenne 5 percünk magunkra! (Ahogy tettük ezt többször is, pár hónappal ezelőtt.) A wellness élet legfőbb szabálya kimondja: „Lassíts, nyugi, nyugi! Csak lazán, kényelmesen!”, egy kicsit úgy tűnhet, mintha mindannyian wellness-re lennénk ítélve ezekben a napokban.

Manapság, ahogy a világ tetemes hányada önkéntes, vagy hatóságilag erősen ajánlott szobafogságban van, hirtelen megnőtt az önmagunkra fordítható idő, és első ránézésre nem igazán tudunk vele mit kezdeni.

Március 15-e után szép sorban az összes termálfürdőnk meghozta azt a felelősségteljes döntést, hogy kapuikat egy időre bezárva megvédik vendégeiket, munkatársaikat. Említeni sem kell, mennyire nem megszokott helyzet ez. Gondoljunk csak bele, a legtöbb gyógyfürdőnk évtizedek óta működött zavartalanul. A Gellért fürdő például 102 évig volt nyitva úgy, – még a II. világháború alatt is (!) -, hogy egyetlen egyszer kellett csak bezárnia, még 2002-ben egy gigantikus csőtörés miatt. És nagyon úgy tűnik, hogy ez az időszak az útkeresésről fog szólni a szakmának és nekünk, vendégeknek is most egy ideig. De szerencsére, már megtanulhattuk, hogy az „időszak”, mint olyan egyik fő tulajdonsága az, hogy elmúlik. Ez is így tesz majd.

Viszont, ha már így megnövekedett az énidő volumene, amíg nem állhatunk ismét sorba kedvenc termálfürdőnk bejáratánál a nagy visszatérés örömére elmorzsolt apró könnycseppel az arcunkon, addig is szerintem adjuk meg a módját a kényszerű otthonlétnek egy emelkedett hangulatú karantén wellness-szel! Merthogy vannak olyan apró hangulatjavító technikák, melyet akár a nappalinkban is könnyedén elvégezhetünk a jobb közérzetért, a selymes bőrért, az egészségért. Vagy akár csak egy jobb hétfőért, akarom mondani szerdáért. 🙂 Nézzük is sorban!

Gyógyító, lazító lábfürdő, ami kiváló méregtelenítő hatással is bír

Egy új cipő, a nagyobb igénybevétel, az állómunka mind-mind okozhat olyan fájdalmakat, melyeket reggel az ágyból kikelve érezhetünk, mikor talpunkra állva felszisszenünk. A lábfej és a talp rengeteg idegvégződést tartalmaz, mely a testünk többi létfontosságú szervével van összeköttetésben, ezért is fontos, hogy szervezetünk eme különösen érzékeny részét óvjuk és védjük amennyire csak lehetséges.

Nagyanyáink gyógyító praktikája az ecetes lábfürdő nemcsak a bőrünket frissíti, vagy fertőtleníti adott esetben a gombáktól, egyéb baktériumoktól, de a keleti gyógyászatban is például évszázadok óta használják anyagcsere problémákra, magas vérnyomásra, emésztési gondokra. Segít enyhíteni például a TBC tüneteit is.

A kivitelezése egyszerű, találj egy kényelmes pozíciót ígérő helyet a környezetedben, vegyél magadhoz egy lavórt és benne 40 Celsius fokos, bokáig érő vizet! Készíts be jó vastag, durva felületű törölközőket!

A vízbe a következőket tedd:
  • Almaecet, vagy sima ecet nagyjából 3 literenként 1 dl
  • 1 evőkanál szódabikarbóna
  • Magnéziumos só (ha tudsz beszerezni) 3 literenként 1 evőkanállal
  • Tengeri só 1 evőkanállal
  • Pár csepp illóolaj (elsősorban teafaolaj a gombaölő hatása miatt)

Az ecet méregteleníti, a szódabikarbóna és a só fertőtleníti a bőrt, a magnézium az izmokba, inakba beépülve segít a láb gyors regenerálódásában.

Így áztasd a lábad nagyjából negyed óráig, húsz percig, aztán töröld jó szárazra a bekészített törölközővel! Ha teheted egy jó minőségű testápolóval kend be a lábad és egy kis időre bugyoláld be!

Amennyiben lehetőséged van rá, járj minél többet mezítláb, had kopjon, levegőzzön természetes módon a bőröd! Kezdetnek elég az is, ha csak a szőnyegen lépkedsz, vagy kint a kertben, a harmatos fűben, apró, legömbölyített kavicsokon. Az akupresszúra révén a talpadban található idegvégződéseket minden fizikai behatás stimulálja, ezáltal gyógyul a test, frissül a lélek. Próbáld ki!

Kleopátra fürdője otthon is

Kleopátra kétezer éves receptjét ma is a szépség elixírjeként tartják számon, fürdővizét egy-másfél liter szamártejjel (mai használatban bármilyen házitejjel), negyed csésze mézzel és illóolajokkal (ízlés szerint) felöntve használta nap, mint nap. A tej hidratálja rugalmassá teszi, a méz vitaminokkal és nyomelemekkel tölti fel a szöveteket, bőrét csodálatos formában tartja! Próbáld ki bátran!

Készítsd el Kleopátra fürdőjét otthon!
Kleopátra fürdője
Hozzávalók a fürdővízhez:
  • 1-1,5 liter házi tehén- vagy kecsketej, helyettesíthető bolti tehéntejjel, avagy szója-, rizs-, netán zabtejjel is. (Kleopátra szamártejet használt).
  • 1 dl méz (természetesen, ha többet teszünk bele, csak fokozzuk a hatást)
  • Illóolajok és virágszirmok ízlés szerint (Kleopátra kedvencei között a jojoba olaj, rózsaolaj, pacsuliolaj, szantálfaolaj szerepelt.)

A japán vízkúra csodálatos ereje, inni tudni kell

A japán vízkúra lényege, hogy a reggeli éhgyomor állapotában egy komolyabb vízmennyiséggel lássa el a szervezetet, mely kipucolja az emésztő szerveket és a vesét. Értsd, a kis bélbolyhaid tisztábban, felkészültebben várják a majd később érkező szilárd ételt, hatékonyabb felszívódással dolgoznak tovább a táplálék lebontásán.

Japán vízkúra
Tudtad, hogy az immunsejtjeink nagy része az emésztőcsatornánkban található?

Bizony, a vízkúra elősegíti, hogy a tápanyagok könnyebben szívódjanak fel, fogyaszt, méregtelenít és erősíti az immunrendszert is. A víz feltölti a sejteket, ízületeket, bőrünk feszes és sugárzó lesz.

Miért jó a japán vízkúra ennyi mindenre?

Az előírás szerint felkelés után éhgyomorra meg kell innunk nagyjából 8-12 dl vizet. Utána lehet fogat mosni, és 45 – 60 percig nem szabad enni semmit. A kúrához legjobb, ha tisztított csapvizet alkalmazunk, a nagyon klóros víztől és a palackos ásványvíztől tartózkodjunk. A mennyiség természetesen emberfüggő. Szerintem, ha már 6 dl-t sikerül letuszkolni a torkunkon elsőre, majd fokozatosan emelve az adagot szintén jó eredményeket érhetünk el.

Így tavasszal különösen nagy figyelmet kell fordítanunk az egészségmegőrzésre, vitalizálásra, immunerősítésre, melyhez a japán vízkúra kifejezetten jó alapot biztosít használójának. Na de mire is jó egy ilyen vízkúra:

A kúra hossza függ a céljától, az ajánlás szerint:
  • vérnyomás csökkentésre 60-90 nap
  • gyomorpanaszok esetén: 60 nap
  • cukorbetegségre: 180 nap
  • székrekedés: 10 nap
  • ízületi panaszok, porcproblémák esetén fokozatos adagolással: 60 nap

Kicsit furcsán hangzik ez, hiszen általában addig használ egy gyógymódot az ember, amíg a tünetek el nem múlnak és még utána is egy jó ideig, hogy ne jöjjenek vissza. (tiszta sor) A Japán vízkúra azonban a megelőzésben nyújt nagy segítséget és teljesen mentes bármilyen mellékhatástól, ezért bármeddig alkalmazható.

Most hogy a legtöbben itthon töltjük a mindennapjainkat javaslom próbáld ki a Japán vízkúrát, hiszen még a vizelet ürítési inger fokozódásától sem kell tartanod, de meg fogod látni, hogy 2-3 nap után normalizálódik ez is! Mint, ahogy minden.

légzés

Próbáld ki a fenti praktikákat, nemsokára jelentkezünk még további ötletekkel!

A fő kérdése az előttünk és mögöttünk álló időszaknak az, hogy mit tanulunk közben. Mint egyén, és mint közösség is mennyit tudunk profitálni abból a furcsa élethelyzetből, amit kaptunk most „ajándékba” az élettől. Le tudunk-e menni elménk sötét bugyraiba, elég mélyre ahhoz, hogy szembenézzünk igazi önmagunkkal? Vagy mennyit változik például az értékrendünk, lesznek-e olyan dolgok, például a család és az emberi kötelékek, társas kapcsolatok, amelyek sokkal fontosabbá válnak, mint előtte? Vagy mint képzelt „éhezőknek” jobban ízlik-e majd ezután a „kenyér” és jobban becsüljük-e majd?

De ha már annyira nem is megyünk le ilyen filozófiai mélységekbe, az sem baj, ha a nyárra selymes lesz a bőrünk, egészségesek leszünk és a hangulatunk is egy normál szintet ölt a mindennapi megpróbáltatások dacára.

Hamarosan jelentkezünk még karantén wellness-szel, addig is találd meg a humort, vagy a jót a dolgokban, maradj pozitív :-), attól leszel erős. Gondolunk rád!

Még egy tipp:

Hogy egy kis termálvizet löttyintve mindennapjaidra, pár izgalmas és lazító, virtuális utazással kibírd a következő fürdős élményig: kövesd Facebook oldalunkat!

És szerintem ezek is tetszeni fognak: