KÖNYVAJÁNLÓ – Patrick McKeown: Gyógyító légzés | Wellazine könyvklub

Őszintén szólva évekig orrspray függő voltam. Orrsövény ferdülésem van, így sokáig a vibrocil spray nélkül el sem tudtam képzelni a napjaimat. Szipogtam, horkoltam, kapkodtam a levegőt. Aztán elkezdtem sportolni, légzéssel foglalkozni és nagy nehezen sikerült letennem a sprayket és a rossz szokásokat is.

Gyógyító légzés

De hogy ténylegesen milyen folyamatok játszódtak le bennem akkoriban a rossz légzésemnek köszönhetően, csak akkor lett számomra világos, mikor kezembe került ez a könyv, Patrick McKeown-től a Gyógyító légzés. Bizony, mint derült égből a villámcsapás, úgy futottak át az agyamon az emlékek, ahogy haladtam fejezetről, fejezetre. Aha, tehát ettől fulladtam ki olyan sokszor edzésen … Szóval ezért volt rendszerint bedugulva az orrom … Ezért voltam én kéthavonta náthás… stb.

Aztán jöttek a kérdések. Ha előbb a kezembe kerül ez a könyv, talán nagyobb teljesítményre is képes lehettem volna? Vagy megkímélhettem volna magam sok kellemetlen tünettől, átvirrasztott éjszakától? Valószínűleg igen. Persze az élet általában akkor sodor eléd hasonló sorvezetőt, ha teszel is érte. Nos, talán most te is tettél valamit.  

Kíváncsi vagy rá, hogy milyen a légzésed?

Tégy meg nekem valamit, ülj le egy pillanatra! Egyenes háttal, törökülésben. És mindenféle befolyásolás, beavatkozás nélkül figyeld meg a légzésedet!

Mekkorákat lélegzel? Percenként hányat? Az orrodon vagy a szádon veszed a levegőt?  Megemelkedik a hasad esetleg légzés közben?

Nos, ha sokszor vagy náthás, horkolsz, fáj a fejed, esetleg kihagy a lélegzeted másodpercekig alvás közben, nap közben fáradtnak érzed magad, gyakran dugul be az orrod, ásítozol, akár magas a vérnyomásod vagy rossz a közérzeted … ez a könyv megváltoztathatja az életedet!

Patrick McKeown a Gyógyító légzés c. könyv szerzője,

légzéskutató, a Buteyko Clinic alapítója, Buteyko professzor tanítványa. Az általa kifejlesztett gyakorlatokkal és elvekkel, ezreknek segített már sportteljesítményük fejlesztésében vagy egészségi állapotuk javításában. Saját maga is megküzdött az asztmával és alvási légzésproblémáival, melyeket a Buteyko módszer segítségével sikerült megszűntetnie, amiből kifogyhatatlan energiát merített, ahhoz, hogy a megszerzett tanokat tökéletesítse, tanítsa, alkalmazza.

A Buteyko módszer lényege

Buteyko professzor a 1960-as években kezdett a haldoklók légzés intenzitásával foglalkozni és megállapította, hogy minél erősebben és magasabb ismétlésszámmal lélegzik valaki, annál közelebb van a halálhoz. Megállapításából azt a következtetést vonta le, hogy a jó és egészséges légzés az alacsonyszintű gázcserében keresendő.

Saját magán kezdett kísérletezni, különféle gyakorlatokkal próbálta csökkenteni a légzési volument, melynek eredményeként, nagy meglepetésére, normalizálódott régóta fennálló magas vérnyomása.

A Buteyko módszer fő célja, hogy a vérben található szén-dioxid szint elviselésért felelős agyi területet fejlessze. Ugyanis, minél inkább toleráns agyunk a Co2 szint emelkedésére, annál könnyedebbé, energikusabbá válik a légzésünk.

És hogy miért fontos a CO2 a szervezetünknek?

Már 1904-ben, egy Christian Bohr nevű fiziológus Nobel-díjat kapott a Bohr-effektus kidolgozásáért, mely alapján kimutatta, ha megfelelő a vér CO2 szintje, az csökkenti a vér PH értékét, így a hemoglobinok könnyebben ki tudják szűrni az oxigén molekulákat. Ráadásul a szén-dioxid másik pozitív tulajdonsága, hogy segít az érfalak rugalmasságának növelésében is, így a vérkeringés, hajszálerek, vénák, artériák fejlesztésében egyaránt hasznos. Ha alacsony a vér CO2 szintje, a hemoglobin molekulák nehezebben tudják kiválasztani az oxigént.

A könyv tartalmából

A Gyógyító légzés célja, hogy tudományos alapokon nyugvó légző gyakorlatok, valamint az étrend és az életmód változtatására vonatkozó egyszerű irányelvek segítségével megelőzhessük vagy csökkenteni tudjuk e panaszokat. Ehhez azonban fontos tisztában lennünk vele, hogyan is lélegzünk valójában, és miért olyan fontosak a funkcionális légzésminták. A könyvben szereplő módszerek gyorsan elsajátíthatók és beépíthetők a mindennapokba. Segítségükkel nem csupán a kellemetlen tüneteket enyhíthetjük, de megnövekszik az energiaszintünk, jobban tudunk koncentrálni, eredményesebben kezelhetjük a stresszhelyzeteket, és általános életminőségünk is javulni fog.

Ajánlás a Wellazne-tól

A Gyógyító légzés az egyik legértékesebb könyv, ami valaha is a kezembe került. Sokaknak egy új és könnyedebb életet jelenthet a fejlődés a Buteyko gyakorlatok segítségével. Megtapasztalni a sikert a jobb alvás, a nyugodt, könnyed légzés, az energikusabb mindennapok terén. Könnyen érthető és elsajátítható gyakorlatok, a legtöbb, amit az egészségedért tehetsz!

Akár ajándékba adod valakinek, akit szeretsz, vagy saját magadat ajándékozod meg vele, a legjobban megtérülő befektetés az egészségedbe.

Olvass tovább a Buteykoról:

Hogyan fejlesszük a légzésünket a Buteyko módszer segítségével

Hogyan mérjük fel a légzésünk állapotát egy egyszerű technikával

És szerintem ezek is tetszeni fognak: