A pihetető mozgás, ami felpörget, majd lecsendesít – úszás

Úszás

Vasárnap révén a fárasztó hétköznapok elébe vágunk pár egyszerű relaxációs technikával, mellyel a munkahelyi stresszt igyekszünk kezelni, kordában tartani. Ami nekem leginkább bevált arra, hogy kicsit elengedjem a hétköznapok bajait, idegen rezgéseit, az az úszás. Meg is mondom miért.

Az utóbbi pár évben heti rendszerességgel járok le úszni. Rájöttem, hogy szükségem van minden héten egy olyan periódusra, amiben testben és gondolatban is csak én létezem, legyen ez tíz perc vagy éppen csak 5. Ez a felismerés nem is olyan régen jött, de mióta tudatosan dolgozom a technikán egyre nagyobb mélységekben érek el különleges relaxációs szinteket. A medencében vettem észre magamon az elme csendjének áldásos hatásait, amikor a fárasztó görcsös filozofálás elhalkul, valahogy minden olyan könnyeddé válik, mint a hab a cappuccino-n.

Elkezdtem tudatosan figyelni a harcomat az első hossz során tapasztalható hangos gondolatokkal, majd a lassú őrlődést, a belső hang elhalkulását. Aztán egyszer csak, a 30-40. hossz környékén azon veszem észre magam, hogy a fogaskerekek fordulnak egyet és csend van. Valami elemi csend, ami szétfolyik a medencében, sokszor annyira automatikus a létezés, hogy azt is elfelejtem mennyinél tartottam.

Az úszás, amit egész életünkben tökéletesíteni akarunk

Tudatos munka ez, melyben, amit bizton mondhatok, engedni kell a hangoknak 😊 és közben nyomni, csak nyomni a hosszokat. Figyelni a tartásra, a fordulásra, légzésre. Minden héten alig várom a következő alkalmat. Az úszás egy nagyon nehéz sport, még akkor is, ha a „tudok úszni” kifejezés 99%-ban csak egy egész életünkben vágyott állapot, hiszen mindig van mit tökéletesíteni a technikánkon.

Just relax

Fusd magad kiegyensúlyozottra!

Természetesen nem az úszás az egyetlen aktivitás, ami jó hatással lehet az elmédre. Vannak olyan mozgásformák, amelyek kifejezetten elősegítik az elme lecsendesítését és a koncentrációt. Mondok pár példát: futás, jóga, tai chi, kirándulás, gyaloglás és bizonyos monoton házimunkák is. Akár az ablakpucolás során is megtapasztalhatunk hasonló meditatív örömöket. A fontos, hogy bármit is csináljunk figyeljünk a légzésünkre. Mélyen szívjuk be a friss levegőt és kifelé adjunk bele minden rosszat, minden salakanyagot, ami csak bennünk van, adjuk ki magunkból, hogy a következő alkalomig már felesleges gondolat ne is maradjon bennünk!

Tai chi

Még egy tipp:

Hogy egy kis termálvizet löttyintve mindennapjaidra, pár izgalmas és lazító, virtuális utazással kibírd a következő fürdős élményig: kövesd Facebook oldalunkat!

És szerintem ezek is tetszeni fognak: